Service & Underhåll
Vid varje ny kund och samarbetspartner arbetar NORDTEQ efter 5 enkla steg:
1. Produktionsanalys
Vi börjar alltid med ett kostnadsfritt besök för att lära känna er, er verksamhet och produktion. Tillsammans med er kommer vi överens om vilken automations-utrustning som behöver service & underhåll. Robotar, åkbanor, gripdon, fixturer.. ni väljer.
2. Planering
Tillsammans planerar vi serviceintervaller och vilka dagar & tider som arbetet ska utföras. En bra planering leder till att produktionsbortfallet blir så lågt som möjligt, vilket alltid är målet.
Ni väljer själva om NORDTEQ ska utföra allt service & underhåll eller om ni har egen servicepersonal som ska utföra en del av jobbet. Vi hjälper er gärna att skapa service & underhållsmanualer om ni vill det.
3. Avtalsförslag
Vi skickar sedan ett avtalsförslag till er där era behov finns med. Där framgår bland annat omfattning av utrustning, hur ofta ni behöv hjälp och vad detta kommer att kosta.
4. Serviceavtal
När båda partnerna känner sig nöjda med avtalsförslaget och dess villkor, tar vi fram det färdiga serviceavtalet som båda parter signerar.
5. NORDTEQ Online
Ni får slutligen ett välkomstmail med inloggningsuppgifter till vår alldeles egna kundportal – NORDTEQ online. Detta ger er mervärde i form av:
Orderbekräftelser – före, under och efter ett servicejobb.
Återrapportering av slutförda serviceärenden.
Dokument & filhantering – mek & elritningar, manualer, funktionsbeskrivningar osv.
Online-bokningar
Påminnelser på framtida service & reparationsåtgärder
Grattis!
Ni kommer nu att få en mer driftsäker, produktiv och hållbar produktion!
Tack för att ni väljer NORDTEQ som er servicepartner!
3. Avtalsförslag
Vi skickar sedan ett avtalsförslag till er där era behov finns med. Där framgår bland annat omfattning av utrustning, hur ofta ni behöv hjälp och vad detta kommer att kosta.
Och kom ihåg!
Vi svarar alltid när du ringer och utför akuta reparationer 24/7 – 365!